Modern Channel of Distribution. Contemporary Standards and Development Strategies

Authors

  • Katarzyna Kowalska Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie Instytut Politologii, Katedra Ekonomii i Polityki Gospodarczej

DOI:

https://doi.org/10.24917/20801653.23.6

Keywords:

konkurencja, marka własna, nowoczesny kanał dystrybucji, polityka cenowa, strategie marketingowe

Abstract

The article concerns competition in retailing as well as the role and significance of modern marketing strategies in the process of competition. Basic strategies of modern trade in Poland: low-prices policy, location of modern trade in shopping centers, private brands developing, concentration of the trade, are discussed in this paper.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Katarzyna Kowalska, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie Instytut Politologii, Katedra Ekonomii i Polityki Gospodarczej

Katarzyna Kowalska, PhD, Pedagogical University of Cracow, Institute of Political Science, Department of Economics and Economic Policy. Interests: enterprise internationalization, corporate social responsibility, concentration and domination in trade, competition in trade.

References

A. C Nielsen. (2007). Shopper Trends Pozyskano z: www. retailpoland.com Domański, T. (2001). Strategie marketingowe dużych sieci handlowych. Warszawa–Łódź: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Domański, T. (2005). Strategie rozwoju handlu. Warszawa: Wydawnictwo PWE.

Feldy, M., Mróz, B. (2011). Rozwój handlu internetowego w Polsce. W: U. Kłosiewicz-Górecka (red.), Handel wewnętrzny w Polsce 2006–2011. Warszawa: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, 214–233.

Kłosiewicz-Górecka, U. (red.) (2007). Zagraniczne inwestycje w handlu na rynkach lokalnych. Warszawa: Wydawnictwo PWE.

Kłosiewicz-Górecka, U. (2011). Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w sferze handlu zagranicznego w Polsce. W: Inwestycje zagraniczne w Polsce 2009–2011. Warszawa: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, 126–143.

Kowalska, K. (2012), Rozwój polskich sieci detalicznych jako sposób ograniczania siły rynkowej międzynarodowych korporacji handlowych. Warszawa: Wydawnictwo Difin.

Krall, J. (2001). Silna marka. Istota i kreowanie. Warszawa: Wydawnictwo PWE.

Kubacka, D. (2012). Klienci najczęściej robią zakupy w dyskontach Biedronka. Pozyskano z: www.

retailpoland.com Private labels get sophisticated (2009). Pozyskano z: www.retailpoland.com Private labels in Poland: buying ad half price (2009). Pozyskano z: www.pmrpublications.com Procesy konsolidacji i koncentracji w handlu, Handel. Pozyskano z: www.retailponad.com

Richardson, P.S., Dick, A.S., Jain, A.K. (1994). Extrinsic and Intrinsic Cue Effects on Perceptions of Store Brand Quality, Journal of Marketing, 58(4).

Twardzik, K. (2012). Produkty codziennego użytku sprawdzają się jako marki własne. Pozyskano z: www.retailpoland.com

Published

2013-01-01

How to Cite

Kowalska, K. (2013). Modern Channel of Distribution. Contemporary Standards and Development Strategies. Studies of the Industrial Geography Commission of the Polish Geographical Society, 23, 81–90. https://doi.org/10.24917/20801653.23.6