Przemiany zagospodarowania terenów portowo-przemysłowych aglomeracji Trójmiasta

Authors

  • Mariusz Czepczyński Uniwersytet Gdański

DOI:

https://doi.org/10.24917/20801653.3.8

Keywords:

przemiany, zagospodarowanie, port, przemysł, Trójmiasto

Abstract

Podstawą gospodarki regionu, a zwłaszcza dwóch jego największych miast - Gdańsk i Gdyni, jest gospodarka morska, a więc przede wszystkim porty morskie, stocznie oraz szereg zakładów produkcyjnych. pośrednio lub bezpośredni o związanych z działalnością przeładunkową portów. Obecnie w Trój mieście znajdują się 3 obszary portowe: Port Wewnętrzny w Gdańsku. Port Gdynia oraz Port Północny w Gdańsku. Zespół portów Trójmiasta jest największy na południowym Bałtyku i jego obroty stanowią 57,7% polskich przeładunków drogą morską (wzrost o 4,3% w porównaniu z 1997 rokiem). Porty te także przeładowują 53,2% ładunków tranzytowych (wzrost o 34, l% w porównaniu z l 997 rokiem).

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Published

2002-01-01

How to Cite

Czepczyński, M. (2002). Przemiany zagospodarowania terenów portowo-przemysłowych aglomeracji Trójmiasta. Studies of the Industrial Geography Commission of the Polish Geographical Society, 3, 93–97. https://doi.org/10.24917/20801653.3.8